Kanal Tedavisi Nedir?

Kanal Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Kanal Tedavisi Sonrası Ağrı?

Kanal Tedavisi Sonrası Şişlik?

Kanal Tedavisi Fiyatları?

Kanal Tedavisinin Ömrü Ne Kadar?

Kanal Tedavili Dişte Siyahlaşma?

Kanal Tedavisi Yapılan Dişin Porselen ile Kaplanması?

Kanal Tedavisi Nedir?

Kanal tedavisi olarak bahsettiğimiz işlem dişteki çürük veya travmadan dolayı diş ve etraf dokuların tamiri için yapılır.

Diş mine dentin sement ve sinir dokusundan oluşmaktadır. Mine ve dentin dişin ağızda görünen kısmını kaplayan dokular, sement ise dişin kök kısmını kaplayan dokudur ve içinde sinir dediğimiz damar sinir paketi bulunmaktadır.

Dişte oluşan çürüğün sınırları eğer mine ve dentini kapsıyorsa bu diş normal bir dolgu ile kurtarılabilir. Fakat çürük içinde bulunan bakteriler dişin sinir kısmını enfekte etmiş ise bu dişin ağızda tutulabilmesi için kanal tedavisi yapılması gereklidir. Uykudan uyandıran diş ağrısı, diş dişe temasta olan şiddetli ağrı, damakta veya diş etinde beyaz bir noktadan(fistül ağzı) iltihap akışı ve şişlik kanal tedavisi yapılmasını gösteren belirtilerden bazılarıdır.

Diğer bir neden olan travma da yani dişe alınmış kuvvetli bir darbede; dişte bir kırık vs. bulunmamasına rağmen damar sinir paketindeki bağlantı kopabilir. Bu durum da diş canlığını kaybetmeye başlar ve dişte renklenme, dişte kararma, dişte morarma gibi belirtiler verebilir. Yine çok vakit kaybetmeden kök kanal tedavisine başlanmalıdır.

Kanal tedavisinde dişte bulunan damar sinir paketi alınır ve sızdırmayacak şekilde gutta dediğimiz biyouyumluluğu  çok yüksek olan bu materyal ile sinir hattı tamamen doldurulur.

Kanal Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Bu süreç tek seansta bitebileceği gibi tedavinin süreci birkaç seans gerektirebilir.

Dişin canlı(vital) olup olmaması, dişteki enfeksiyon durumu ve iyileşme hızına göre randevu sayısı değişmektedir. Seanslar arası 7-10 gün olabilir.

Kanal Tedavisi Sonrası Ağrı ve Şişlik?

Örneğin kolumuzda bir yara olduğunda nasıl o bölgenin iyileşmesi için bir süreye ihtiyacı varsa kanal tedavisinde de öyle düşünülmelidir. Sinirler alınıp temizlenmesi kısmen travmalı bir işlemdir.

Kanal tedavisi sonrası hiç ağrı hissetmeyebilirsiniz veya bir süre üzerine bastığınızda artan bir ağrı hissedebilirsiniz fakat bu ağrı birkaç haftandan uzun süre devam etmekte ise doktorunuza danışmanızı tavsiye ederim. Kanal tedavisi sonrası şişlik olmaması gereken bir durumdur. Bu durumda “retreatment” adı verilen kanal tedavisi ve dolgusunun yenilenmesi işlemi yapılması gerekebilir. Nadir de olsa kök ucu rezeksiyonu da bir çözüm olabilir.

Kanal Tedavisi Fiyatları?

Kanal tedavisi yapılacak olan dişin kök kanal sayısı ve planlanan iyileşme seans sayısına göre değişmektedir.  İnternetten alınacak hiçbir fiyat bilgisi doktorun hastasını muayenesi ve planlaması kadar gerçekçi olmayacaktır.

Kanal Tedavisinin Ömrü Ne Kadar?

Kanal tedavisi başarılı yapıldığında diş için kalıcı bir tedavidir fakat burada en önemli faktörlerden biri olan ağız bakımı devreye girmektedir. Eğer ağız hijyenine özen gösterir ve ağız bakımınızı ideal bir şekilde yaparsanız çok uzun yıllar kullanabilirsiniz.

Kanal Tedavili Dişte Siyahlaşma?

Eğer başarılı bir kanal tedavisi yapılmış işe Devital Bleaching yani kanal tedavili dişe beyazlatma işlemi uygulanabilir. Yapılan tedavinin durumuna göre kanal tedavisinin yenilenmesi ve daha sonra bu beyazlatma işleminin yapılması düşünülebilir.

Kanal Tedavisi Yapılan Dişin Porselen ile Kaplanması?

Kanal tedavisi genellikle çürük nedeniyle harap olmuş dişlere yapıldığı için bu dişlerden dişin kendi orijinal doku miktarı azdır. Aynı zamanda dişin damar sinir paketi alındığı için dişin kuru ve kırılgan bir duruma geleceği düşünülmeli, ideal olarak porselen kaplama planlamalıdır. Bu duruma kuru ağaç ve yaş ağaç örneği çok uygundur.

Kanal Tedavisi Yenileme

Daha önceden yapılmış olan kanal tedavisinin çeşitli nedenlerden dolayı yeniden uygulanmasıdır. Detaylı bilgi için tıklayınız.

Apikal Rezeksiyon

Endodontik tedaviler ile sonuca ulaştırılması mümkün olmayan dişlere uygulanan minör cerrahi operasyondur. Detaylı bilgi için tıklayınız.